Accueil > About LARCA

Terra Foundation for American Art Postdoctoral Fellowship

We are pleased to present the new recipient of the Terra Postdoctoral Research and Teaching Fellowship for American Art, Dr. Tatsiana Zhurauliova.

Terra Immersion Semesters

We are pleased to announce that the 2018-19 recipient of the « Terra Immersion Semesters » program is Yonit Aronowicz.

Conferences and Seminars :

• 7 novembre 2018 : Victorian Persistence Seminar : Will Slauter (LARCA), "Originals, Reproductions, and Artistic Copyright in Victorian Britain." Discussant : François Brunet (LARCA). 17h30-19h30, ODG salle 347.
  • 19 November 2018 : Krista Cowman (Lincoln University) [séance commune axe Genre] : « The Battle of the Parlour : views of working-class living space in inter-war Britain ». Discutante : Clarisse Berthezène (Paris Diderot). Political History Seminar.
  • 18 December 2018 : Laurence Gervais (Université Paris Nanterre) présentera son ouvrage Le Sexe de la ville, Construction du territoire urbain états-unien dans une perspective de genre, construction du genre par le territoire (à paraître aux éditions Demopolis) ; discutant Marylène Lieber ? Gender Seminar.

Recent Publications :

• Louis Zukofsky, 80 fleurs.Traduction de l’anglais (États-Unis) et postface d’Abigail Lang. Paris : Nous, 2018.

For a selection of recent publications by members of LARCA, see here.

Dissertation Defenses / Habilitation to supervise research :

Habilitation to supervise research

• Mélanie TORRENT, « Diplomatique britannique et redéfinitions du Commonwealth dans les fins d’empire en Afrique : relations internationales, mobilisations transnationales et transformations sociétales.", soutenance le 30 novembre 2018 en Salle Las Vergnas, Censier, 13 rue de Santeuil, Paris 5e à 14h. Garante : Pauline Schnapper (Sorbonne Nouvelle).

Dissertation Defenses

• Muriel GLEESER-NEVEU, "Au secours des filles perdues, punies, déchues » : les enjeux de trois associations, la Maison de refuge, le Pénitencier pour femmes et le Refuge du Saint Sauveur, Liverpool (1890-1914).", the thesis defence will take place on 19 novembre 2018. Supervised by : Myriam Boussahba-Bravard.
  • Elodie GROSSI, “Bad Brains” : Race et Psychiatrie de la fin de l’esclavage à l’époque contemporaine aux États-Unis, the thesis defence will take place on 24 novembre 2018. Supervised by : Paul Schor et Dominique Vidal (URMIS, Paris-Diderot).

For the list of recent dissertation defenses, see here.

Events by members of LARCA :