Accueil > About LARCA

Terra Postdoctoral Fellowship :

We are pleased to present the new recipient of the Terra Postdoctoral Research and Teaching Fellowship for American Art, Dr. Tatsiana Zhurauliova.

Conferences and Seminars :

• 8 October 2018 : Miki Siguria (Hosei University Tokyo / Warwick Global History Centre)" Economies of Global Clothes. Slave Clothing in 18th century Dutch Cape Colony " Séminar Histoire du politique.

Recent Publications :

For a selection of recent publications by members of LARCA, see here.

Dissertation Defenses :

• Guillaume MOULEUX, "La formation de la « meilleur des générations » : propagande et société aux Etats-Unis durant la Deuxième Guerre Mondiale.", the thesis defence will take place on 21 septembre 2018. Supervised by : Mark Meigs.
  • Wilco VERSTEEG, "The Reliable Image : Documenting Contemporary Warfare with Photography ", the thesis defence will take place on 22 septembre 2018.Supervised by : François Brunet.
  • Carolin GÖRGEN, "’Out here it is different’—The California Camera Club and community imagination through collective photographic practices. Toward a critical historiography, 1890-1915." , the thesis defence will take place on 28 septembre 2018. Supervised by : François Brunet.
  • Muriel GLEESER-NEVEU, "Au secours des filles perdues, punies, déchues » : les enjeux de trois associations, la Maison de refuge, le Pénitencier pour femmes et le Refuge du Saint Sauveur, Liverpool (1890-1914).", the thesis defence will take place on 19 novembre 2018. Supervised by : Myriam Boussahba-Bravard.
  • Elodie GROSSI, “Bad Brains” : Race et Psychiatrie de la fin de l’esclavage à l’époque contemporaine aux États-Unis, the thesis defence will take place on 24 novembre 2018. Supervised by : Paul Schor et Dominique Vidal (URMIS, Paris-Diderot).

For the list of recent dissertation defenses, see here.

Events by members of LARCA :

Global Matters Web Mini Series by Ariane Fennetaux : http://www.museecognacqjay.paris.fr/fr/les-actualites/en-video-dune-indienne-lautre-par-global-matters