Accueil > Members > Graduate Students

• « Capabilities of Enjoyment » : The Use of Pleasures in Melville’s Fiction
  • Supervised by : Philippe Jaworski

Education :

• PhD in American Literature, Paris Diderot University (2011-2016)
  • BA and MA in English and American Studies, École Normale Supérieure de Lyon (2005-2010)
  • Visiting scholar and Lecturer in French, Boston University (2009-2010)
  • Agrégation in English (2008)
  • French language assistant, King’s College London (2006-2007)

Conference Papers and Publications :

Publications

• « Poét(h)ique de la citation vive dans Go Tell It on the Mountain (1953) de James Baldwin », accepted for publication in La littérature et la vie, edited by Christophe Ippolito, Paris, Classiques Garnier.
  • « Le roman hermaphrodite : genre et genres dans Pierre ; or, the Ambiguities (1852) de Herman Melville et The Hermaphrodite (c. 1847) de Julia Ward Howe », in Isabelle Alfandary, Vincent Broqua et Charlotte Coffin (dir.), Genre/Genres dans la littérature anglaise et américaine, II, Paris, Michel Houdiard, 2016.
  • « La performance tragique des liens dans Pierre ou les ambiguïtés (1852) de Herman Melville », in Travaux en cours, 10 (2014), « Le lien », Paris, Université Paris Diderot, 2014.
  • « L’amitié qui n’ose dire son nom : éros et philia chez Herman Melville », in Diego Jarak (dir.), Amitiés. Le cas des mondes américains, n°2, Dialogues, Éditions La Promenade, 2012.

Conference Papers :

• « “No Land of Pleasure Unalloyed” : Pleasure Crossings in Melville’s Typee and Omoo », 11th Melville International Society Conference, King’s College London, 26-30 June 2017.
  • « La valeur et les affects : plaisirs et économie chez Herman Melville », séminaire LILA, ENS Ulm, 27 March 2017.
  • « Melville : The Belly Philosophical », « American Literature and the Philosophical » international conference, Université Paris Diderot, 23-25 March 2017.
  • « The Hermaphrodite, by Julia Ward Howe : Persistence of Masculine and Feminine Archetypes in Victorian America », Victorian Persistence seminar, Université Paris Diderot, 4 April 2012.