Accueil > Members > Graduate Students

Emilia Le Seven

Current Position : Phd Candidate with teaching position

Dissertation Topic :

• America’s Trial by Sea in James Fenimore Cooper’s Sea Novels.
  • Supervised by : Cécile ROUDEAU

Parcours :

• 2014 : Agrégation

Publications et communications :

• “Fluctuating Geographies in Melville’s Israel Potter.“ Paper presented in Robert S. Levine’s workshop “Israel Potter and the Great Transatlantic Novel.“ 11th International Melville Conference, King’s College, London, June 27-30th, 2017.
  • ‘’’Water leaves no trail’ : eau, trace et mémoire dans The Last of the Mohicans,“ in James Fenimore Cooper ou la frontière mélancolique. The last of the Mohicans et The Leatherstocking Tales. Agnès Derail and Cécile Roudeau (ed.), Actes de la recherche à l’ENS, n°16, Paris, Editions Rue d’Ulm, 2016, pp. 49-61.
  • “Cooper’s ‘‘John Paul Jones’’ : Sketching a controversial great-man of the sea.” 19th International Cooper Conference, SUNY Oneonta, NY, U.S.A., July 8-12th, 2013.