Accueil > Members > Graduate Students

Research Themes :

• The Fantasy genre
  • Translations and retranslations
  • Style in popular literatures (Supernatural, Fantasy, Science-Fiction)

Current Projects :

Currently in 5th year, I am working on the completion of my thesis, about the translation in French of Fantasy, which includes a part on the French reception of the genre and a comparison part using texts.

Education and Academic Positions :

• 2002, B.A. in cinema, Paris 1 University
  • 2014, M.A. in English, specialization in literary translation, Paris 7 University
  • 2015-present, PhD in English, specialization in literary translation, Paris 7 University. Topic : Translation of the Fantasy genre in France.

Selected Publications :

• "Quel projet de traduction pour la fantasy ? » (CERLI, "États et empires de l’imaginaire").
  • "Nouveau traducteur, nouveau paradigme ? La succession au Trône de Fer" (Paris 8, "Traduire pour la jeunesse/Traduire la fantasy : enjeux et spécificités").
  • " Jeu de rôle, jeu de récit : la bataille pour l’histoire" (Paris XIII, "Jeu de rôle : engagements et résistances").