Accueil > Présentation > Actus à la Une

LARCA is coming : Ladan Niayesh, Shakespeare et Game of Thrones

La Guerre des Deux-Roses est souvent citée comme une source d’inspiration à la fois pour George Martin et pour la série HBO tirée de son œuvre, Ladan Niayesh analyse les similitudes et faux semblants entre les deux œuvres.

A l’occasion de la diffusion de la huitième et dernière saison de la série Game of Thrones, notre collègue Ladan Niayesh, Professeur de littérature britannique à l’UFR d’Etudes Anglophones et membre du LARCA, nous parle des influences Shakespeariennes de la série.

Cette vidéo est la première d’une série inaugurée par la direction Communication de l’Université de Paris : Game of science : Game of Thrones vu par la science, qui met en valeur la parole des chercheur.e.s sur les thèmes et influences majeurs de la série, à découvrir ici.

— -

Shakespeare’s treatment of the Wars of the Roses in his history plays is often cited as a source of inspiration for George Martin’s books and the HBO series based on them. Ladan Niayesh presents the similarities, both genuine and fake, between the two oeuvres.

On the occasion of the 8th and last season of Game of Thrones, our colleague Ladan Niayesh, Professor at the Department of English Studies and a member of the LARCA research centre, tells us about the Shakespearean inspirations behind the series.

This video is the first of a series launched by Paris Diderot University’s communications team : Game of Science : Game of Thrones vu par la science, with our researchers relating the HBO series’ major themes and influences to their fields. See here.